woensdag 11 oktober 2023

Dag 6 Noosa - Hervey Bay

Wunya Ngulum – Welcome to Kabi Country

Ik was behoorlijk uitgeteld gisteravond maar na 10 uur slaap ben ik weer helemaal klaar voor de dag. Ik doe rustig aan (wat later niet zo handig bleek) want ik heb niet echt haast. Na het ontbijt pak ik m’n spullen weer in want vannacht slaap ik in Hervey Bay. Maar eerst ga ik naar Noosa National Park. Nou ik ben niet de enige, zelfs om 9.00 uur is het al megadruk. Ik rijd een aantal rondjes op de parkeerplaats van het NP, maar daar is geen plek te vinden. Overigens moet je hier nog best goed opletten waar en hoe lang je ergens mag parkeren. Als er bijv 2P staat dan mag je er 2 uur staan, 3P voor 3 uur etc.

Na een paar rondjes rijd ik toch maar terug naar het centrum van Noosa, daar is ook een parkeerplaats waar ik meer geluk heb en net een plekje vind als iemand weggaat. Ik mag er dan 4 uur staan. Pff wat een drukte hier. Ik lees later op het infobord dat 1,1 miljoen mensen die wandeling maken door het NP en dan tellen de strandbezoekers niet eens mee.

Eerst maar een foto van de huurauto maken dan hebben jullie een idee van m’n slagschip.

Ook is het tijd om me in te smeren want het weer is top vandaag en het blijft voorlopig nog wel even zo. Beter dan het vochtige weer in Singapore. Dan loop ik weer het stuk terug naar de ingang van het NP. Er is wel een mooie boardwalk langs het strand aangelegd om er te komen, dus het is zeker geen straf. 

Er zijn een aantal wandelroutes hier en ik kies ervoor om tot aan Hell’s Gates te lopen en via dezelfde weg terug te gaan. Dat moet wel lukken binnen de parkeertijd.

Het is een schitterende omgeving hier. In het water wordt vooral gesurft. Noosa is één van de plekken waar je kunt leren surfen maar ook de locals zijn er pro in. Daarnaast zijn er verschillende plekken waar je het strand op kan of kan genieten van het uitzicht. Ik maak dus genoeg foto’s en hieronder een kleine selectie.



Bij Dolphin Point worden andere toeristen ineens enthousiast als er in de verte iets gebeurd. En dat iets blijken walvissen te zijn! Beetje ver weg maar ik heb een verrekijker mee en dan is het iets beter te zien. Sowieso veel ‘wildlife’ hier want ik struikel bijna over een boskalkoen die hier overal rond scharrelen. Ook zie ik een groepje aalscholvers op de rotsen zitten.


Als ik bij Hell’s Gates aankom, is het tijd voor pauze maar ik zit echt net als er weer als er weer flink gewezen wordt. En jahoor, opnieuw walvissen (bultruggen). Dit keer een stuk dichterbij en deze geven ook een show weg. Hoog uit het water en daardoor ook op de foto te zetten. Dichterbij de kust zwemt ook nog een groepje dolfijnen. Wow wat een mooi gezicht zo allemaal voor m’n neus.


Ik geniet nog even na en loop dan dezelfde weg weer terug naar het centrum van Noosa. Dan heb ik wel een ijsje verdiend! Die eet ik lekker op het strand op en loop daarna nog even door Hastings Street, de winkelstraat van Noosa. Het lijkt me een leuk stadje alleen een beetje druk voor de ruimte die er is.

In de auto stel ik de navigatie in op m’n eindbestemming van vandaag: Hervey Bay. Ik heb daar een stacaravan geboekt op een vakantiepark en ik typ de naam in in Google Maps. Niet wetende dat er 3 vakantieparken in Hervey Bay zijn met die naam en uiteraard bij de verkeerde uitkom. Aan de reactie bij de receptie denk ik niet dat ik de eerste ben die dit overkomt. Morgen heb een excursie en daarvoor word ik opgehaald bij de accommodatie. Hmmm, heb ik daar wel de juiste opgegeven? Dat blijkt niet zo te zijn maar de dame van de receptie wil wel even bellen voor me om het juiste adres door te geven. Dat is heel aardig!

Gelukkig verwachtten ze bij de andere park mij wel, dat is toch fijn! Het is een prima plek om een paar nachten te blijven. Lekker makkelijk dat je ook een eigen keuken erbij hebt. Morgen wordt hopelijk weer zo’n mooie dag!



 

 

1 opmerking:

Dag 46/47 Darwin - Barendrecht

Mijn vlucht gaat pas vanmiddag dus ik maak nog een klein rondje door Darwin met de auto langs wat caches. Rond de middag tank ik de auto wee...