maandag 9 oktober 2023

Dag 3 Singapore

Ondanks de jetlag maak een best prima nachtje in de capsule. Om een beetje een idee te krijgen van hoe dat eruit ziet, hierbij wat foto’s van de ‘kamer’ en de kofferopslag. Het is wel grappig voor 2 nachtjes maar dat is ook meer dan genoeg.


Na onderweg een ontbijtje te hebben gescoord, loop ik richting Marina Bay. Het is al behoorlijk warm en heeeel vochtig. Ik snap niet hoe je hier kan functioneren als je hier woont. Maar daar hebben ze hier wel iets op gevonden: winkelcentra. Van Raffles Place kan je ondergronds langs de winkels (die op zondag dicht zijn want dit is het zakendistrict) helemaal naar Marina Bay lopen. Daar maak ik eerst wat foto’s langs het water waar ook de Formule 1 race wordt gehouden.


Ook hier hebben ze winkels en de airco is behoorlijk welkom. Dit is duidelijk het dure deel van Singapore want elk duur merk dat je bedenken kan, kan je hier vinden. Gucci, Burberry, Louis Vuitton, Moncler en ga zo maar door. Ik maak vooral gebruik van de airco. Mocht het toch gaan regenen dan kan je hier ook een paraplu huren!



Hoofdbestemming van vandaag is Garden by the Bay, een stadspark waar je je prima een dagje kan vermaken. Ik heb online een aantal kaartjes voor attracties gekocht en ik begin in de Flower Dome. Deze dome bestaat uit een aantal habitats met planten die daarin thuis horen. Ook is er een chrysanten tentoonstelling, daar zijn de Aziaten dol op, ze drinken hier zelfs chrystantenthee. Overal hoor je muziek, dat is sowieso wel hier in Singapore, waar je het niet verwacht, klinkt ineens muziek uit een box.







Na de Flower Dome ga ik een ‘deurtje’ verder naar de Cloud Forest inclusief één van de hoogste indoor watervallen ter wereld. Ook is hier een samenwerking met Avatar, dus ik laat me Avatarizen en vlieg een rondje als Banshee.


In de Cloud Forest hebben ze een paar per dag dat de bomen en planten water krijgen door het te laten misten. Ik ben 5 minuten binnen het is misttijd, wat best leuk is maar het minder goed doet op de foto’s. Het is een mega-grote complex en na het rondje beneden gelopen te hebben, neem ik de lift naar de 6e verdieping om dan langzaam naar beneden te lopen via alle wandelpaden die hier gecreëerd zijn. Wel super gaaf.





Er is ook een collectie mini orchideeën, waar ze dan voor de kijkers weer een vergrootglas voor hebben gezet 😊.

De derde attractie van vandaag is de Supertree Observatory. Er staan allemaal grote bomen in de Supertree Grove en in eentje kan je naar boven. Gelukkig wel met de lift waarin een leuk filmpje af wordt gespeeld op het plafond. Eenmaal boven gaat er nog een laatste trap naar de top. Dit is een leuker uitzichtpunt dan waar de lift stopt. Het is hier heel rustig en ik heb de top op een gegeven moment voor mezelf. Je hebt hier vrij uitzicht over het Marina Bay Sands Hotel, de Singapore Flyer, Garden by the Bay en de Straat van Singapore waar alle boten liggen te wachten.



Van al dat wandelen heb ik wel honger gekregen en ik ga naar de foodcourt die Jurrasic Nest heet. Het thema hier is dino’s en net als ik op m’n gemak aan de kip met rijst zit van Hawker Chan, komen de dino’s tot leven. Dat is even schrikken!



Na de heerlijke lunch is het tijd voor de laatste attractie: OCSC Skyway. Dit is een loopbrug van 128 m lang die zo’n 22 m boven grond hangt tussen twee van die bomen. Ook weer leuk om gedaan te hebben want dit geeft een andere blik op de Garden.




Op de weg terug naar het hotel loop ik door Marina Bay Sands, wat een mega hotel en werp nog een laatste blik op Garden by the Bay. Het was een topdag!



Ik loop terug via alle winkelcentra naar m’n hotel en ineens zie een machine die postzegels verkoopt. Daar ben ik naar op zoek omdat ik nog wat kaarten wil versturen naar Nederland maar in the Garden willen ze alleen postzegels verkopen als ik ook een kaart kocht. Ja die heb ik al… Losse postzegels kan dus niet, ik moest maar in het hotel vragen waar ik ze dan kan kopen of anders op het vliegveld (dat is een uur met de metro!). Maar dan is daar ineens die machine waar ik postzegels kan kopen, wat een uitvinding die blijkbaar nog niet zo bekend is. Voor $0,80 (ja postnl, zo kan het ook) per stuk gaan m’n kaarten op de bus. Nu nog een brievenbus vinden…


Morgen is mijn laatste dag in Singapore, dan staan o.a. Orchard Road en Little India op het programma voordat ik in de avond verder vlieg naar Australië!

 

1 opmerking:

Dag 46/47 Darwin - Barendrecht

Mijn vlucht gaat pas vanmiddag dus ik maak nog een klein rondje door Darwin met de auto langs wat caches. Rond de middag tank ik de auto wee...