zondag 8 oktober 2023

Dag 1 & 2 Barendrecht - München - Singapore

Mijn vlucht gaat pas om 17.15 dus ik kan lekker op m’n gemak doen vanochtend. Ik werk nog even de laatste was weg en haal de stofzuiger door het huis totdat m’n vader mij komt ophalen. Hij is zo aardig om me even naar het station te brengen.

In een klein uurtje ben ik op Schiphol en ga op zoek naar de incheckbalie, of liever gezegd waar kan ik die megakoffer eindelijk kwijt. Het gaat daar nog wel even mis als ik het bagagelabel aan het verkeerde hengsel doe. Blijkbaar pakt het apparaat het dan niet en moet ik toch langs de balie om ‘m opnieuw te laten printen.

Op weg naar Singapore heb ik een overstap in München en die vlucht houd ik al een weekje in de gaten. Nooit op tijd en vandaag blijkbaar ook niet. Gelukkig heb ik een ruime overstap maar als we vervolgens een uur te laat te landen en dan ook nog 20 min op een trap moeten wachten, zijn er toch een aantal passagiers geïrriteerd dat ze de aansluiting niet halen. Helemaal als we moeten wachten totdat de laatste passagiers het vliegtuig uit zijn en dat duurt wel even. Het blijkt dat iemand de verkeerde handbagage van boord heeft meegenomen. Nou dat heb ik ook nog nooit meegemaakt en dat lijkt me niet heel handig. In de bus gaat ze nog iedereen langs maar er is een bus eerder vertrokken en daar zit haar koffer dan waarschijnlijk in. Zie dan maar die persoon nog te vinden.

Op het vliegveld loop ik een rondje en eet daarna even een broodje. De vlucht vertrekt om 22.15 en het vliegtuig staat er al waardoor ik meer vertrouwen heb om op tijd te vertrekken dan bij de 1e vlucht. Dat doet ‘ie uiteindelijk niet omdat er nog getankt moet worden maar met een kwartiertje vertraging vertrekken we naar Singapore.

De vlucht duurt zo’n 11,5 uur en is weer een hele zit. Ze komen al snel langs met eten, dit keer beef of pasta. Ik kies voor de beef, maar heb nooit zo’n honger in het vliegtuig. Daarna probeer ik wat te slapen maar vanaf India wordt het totaan Singapore een ‘bumpy ride’ waardoor er van slapen weinig meer komt. Anderhalf uur voor de landing krijgen we ons ontbijt dat bestaat uit scrambled eggs en wat yoghurt.

Rond 16.00 uur landden we dan in Singapore en wat een schitterend vliegveld is dit. Ik ben hier ooit een keer eerder geweest met een overstap maar wat een ruimte overal. De arrival card heb ik thuis al ingevuld dus ik kan zo door alle controles heen op weg naar m’n koffer. Ik kan aan de locatie van m’n tag zien dat ‘ie is meegekomen en hij komt er ook snel aan.

Hup naar de metro die me naar het centrum zal brengen. In- en uitchecken kan hier ook met je credicatcard dus geen gedoe met het kopen van een kaartje. Op Raffles Place stap ik uit en buiten slaat de warmte en vooral vochtigheid in één klap toe! Snel naar het hotel waar ik een ‘pod’ heb geboekt. Grappig gezicht maar ik ben benieuwd of het ook lekker slaapt 😊.

Na al m’n spullen opgeruimd te hebben, loop ik nog een rondje in de buurt. Het is inmiddels 18.00 maar honger heb ik niet door het late ontbijt. Het hotel zijn in een uitgaanswijkje en langs het water (Boat Quay) zitten allemaal gezellig restaurantjes.

Afgelopen week was in het nieuws dat het zo duur is om een auto te rijden in Singapore. Je hebt al 100.000 euro nodig om een auto te ‘mogen’ kopen en daar komen de kosten van de auto zelf nog bij, waarbij je voor een middenklasser 2x een jaarsalaris betaalt. Hierdoor dacht ik dat het wel mee zou vallen met het verkeer. Nou think again want het is megadruk.

Singapore bestaat uit een aantal delen waaronder Chinatown. Je komt hiervan alles tegen, uiteraard de cheap souvenirwinkeltjes (waar ik gelijk even insla), de etenswinkeltje inclusief doerian, maar ook de oudste Hindutempel van Singapore: Sri Mariamman. Ik doe m’n schoenen uit, leen een sjaal en werp ook een blik binnen.



Dan loop ik weer terug naar het hotel om lekker te douchen en te genieten van de nacht in m’n capsule. Morgen staat Marina Bay op het programma, weer een heel ander deel van Singapore!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dag 46/47 Darwin - Barendrecht

Mijn vlucht gaat pas vanmiddag dus ik maak nog een klein rondje door Darwin met de auto langs wat caches. Rond de middag tank ik de auto wee...